Alla inlägg under februari 2010

Av Malin - 23 februari 2010 17:25


Gårdagen bjöd på arbete som vanligt, efter jobbet åkte vi till skogs med hundarna så dom fick härja av sig, det är alltid poppis! På vägen hem svängde vi förbi shell och hyrde två filmer till kvällen.

Väl hemma fick jag en trevlig överaskning när söta sambon hade dammsugit & skurat hela lägenheten!     


Eftersom jag har en förmåga  alltid somna när vi ser film så började vi se den första filmen ganska tidigt, annars orkar jag aldrig se två filmer, hur bra dom än är!

Höll mig vaken genom bägge filmerna & det var bra filmer för ovanlighets skulll,

District 9 & nyaste Beck såg vi.

Efter filmerna gick vi en kvällspromenad med hundarna och sen la jag mig på soffan skulle glo lite på tv men slocknade  , vaknade i morse när klockan ringde 05.10


Gick till jobbet idag, var -24, men höll mig ordentligt varm när jag tränade Freja i olika moment hela vägen till jobbet, tar i vanliga fall 25 min att gå, idag tog det 45min !

Kändes extra kallt att köra idag, vet inte varför men det kändes ända in i benmärgen.  Nog längtar man efter sommaren!


Giganten fick göra ett besök på kliniken idag, bara för att kolla upp att kan är helt ok. Han kvastade på gången i böjproven, och var riktigt på G. och man kunde kostatera att han var fräsch! Sen fick man höra att han minsann är stallbackens snyggaste kuse, och jag var inte sen med att hålla med.

Han är ju faktiskt t.o.m. omslagsmodell i kommande program till peabtravet:

  

 FOTO: Jens Bäckström, EUROBILD

 

Länk till programmet (pdf fil): http://www.peabtravet.se/kundfiler/Menyfiler/travprogram.pdf


Blir att träna lydnad en sväng med Freja ikväll, sen händer det väl inte så mycket mer idag.


På återseende!

 

 



Av Malin - 21 februari 2010 21:58


Nu har jag varit riktigt duktig på att blogga, om jag får säga det själv..


Dagen började kl 6 med att gå till tvättstugan och köra igång en tvätt, sedan bar det av till stallet och morgonfodring av hela stallet & släppa ut kusen, å så hem å tvätta igen...

När tvättiden var över bar det av till stallet igen och ut och köra Giganten en sväng i skogen, han känns fortsatt oförskämt fin!


Eftermiddagen bestod mest av att kolla på discovery & Animal planet, det finns oändligt med bra dokumentärer & serier på dessa kanaler!!


Ikväll har jag & Freja varit på sista träffen för unghundslydnaden.

Måste få skryta och berätta att vi har gjort massor med framsteg!!

Ibland blir man ju bara sååå stolt när allt bara stämmer mellan oss, speciellt i fotgåendet. Kursen har verkligen varit toppen & med en superduktig ledare.

Hade SSRK  haft en fortsättningskurs snart så hade jag självklart anmält oss igen. Tyvärr verkar det inte som dom ska ha någon i vår så jag får "nöja mig" med Brukshundsklubbens kurs, och hoppas att den är lika bra.

Ska iaf fortsätta med fri träning i ridhuset söndagkvällarna de veckor som SSRK har hyrt det.


Nä, nu är det dags för wallander, har ju missat första halvtimman pga kursen, men jag tänker inte missa fortsättningen!





Av Malin - 20 februari 2010 16:21


Lite bilder som jag tog idag när vi var ute med hundarna, dryga 20 minus ute, så dom blev lite frostiga.


Lägger till info om våra hundarna under deras bilder för dom som är intresserade..


Freja -  min ögonsten!

Schäfer, född 2008,  HD A, Ed 0 ,  MH med 1:a på skott

Officiellt Utställd med 1:or i Kvalitet

e. TJH POLIS Hedeforsens Costas

u. Tilabs Kiara

 

 

"Lasse" - Jasca

Oreg. Schäfer, född 2006, Hd B/C, Ed 0,  L-testad väktarhund.

 


       

"Kia" - Tilabs Kiara

Schäfer, född 2004,  HD A, Ed 0 ,  MH med 1:a på skott

Officiellt Utställd med 1:or i Kvalitet, L-testad väktarhund.

e. X-Sensations Zeus

u. Fight For Future Assie

Mor till en kull med åtta friska individer födda 2008,

e . TJH POLIS Hedeforsens Costas

 

  Snyggisarna

 

  

Freja & Kia     

    

Kia  

 

Mer bilder finns på vår pixbox http://frejsan.pixbox.se/

Av Malin - 19 februari 2010 19:29

 Nu ska jag prova börja blogga!

Prova kallar jag det eftersom att jag brukar ha ont om tid, så ska se om jag kan hålla den uppdaterad, vi får se hur länge jag fixar det här :-)


Igår var en toppendag då "lilla" Giganten tog sin första seger, när han vann

V4-2 på Bodentravet. oj, ursäkta PEABTRAVET  .

Han var helt suverän, överlägsen och bäst! (Jag är helt opartisk  ).

Roligast av allt är att han i morse var pigg och fräsch som vanligt.

Går hela tiden och väntar på att något ska hända med han....

Jag brukar inte ha någon vidare tur med mina varmblod, så nu när vi har en "stjärna" så väntar jag bara på att han ska gå sönder. Men det kanske är vår tur nu att få ha lite roligt på travbanan som ägare/tränare.

  

Har lånat bilden. Snyggingen från ett tidigare tillfälle.


Eftersom det gick så bra igår då var man självklart tvungen att gå på Royalshopen och shoppa  .

Blev en vinterdress (jacka /byxa) till mig själv och en supersnygg marinblå brösta till Giganten . Har spanat efter en sån brösta sedan jag såg ett flertal Fransoser som hade såna i Prix d'amerique.


Idag har man jobbat som vanligt, inga konstigheter med det.

Blev ju att bjuda på tårta och den gick åt.


Nu är det bara en vecka kvar att jobba heltid, sen blir det halvtid.... Ganska skönt, men det blir ju mindre pengar i kassan oxå, dessvärre. Tur för min plånbok att jag ska  börja träna  Affes  två blodingar från 1 mars,

skoj med nya (häst)bekantskaper! Så får jag mer tid för Giganten oxå.


Freja har fått vilodag idag, ingen träning, men hon är ju alltid med mig överallt ändå, så hon är nog nöjd ändå. Är sista gången på SSRK's lydnadskurs på söndag, så nu hoppas vi att vi kommer med på fortsättningskursen på Brukshundklubben.

  

Freja och mamma Kia


Nu är det dags att avsluta och gå ut och rasta doggisarna.

Gubben jobbar så det blir att krypa ner i soffan framför tvn,

nåt ska det väl vara på tv..


På återseende, eller inte..







Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards