Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Premiär!

Av Malin - 19 februari 2010 19:29

 Nu ska jag prova börja blogga!

Prova kallar jag det eftersom att jag brukar ha ont om tid, så ska se om jag kan hålla den uppdaterad, vi får se hur länge jag fixar det här :-)


Igår var en toppendag då "lilla" Giganten tog sin första seger, när han vann

V4-2 på Bodentravet. oj, ursäkta PEABTRAVET  .

Han var helt suverän, överlägsen och bäst! (Jag är helt opartisk  ).

Roligast av allt är att han i morse var pigg och fräsch som vanligt.

Går hela tiden och väntar på att något ska hända med han....

Jag brukar inte ha någon vidare tur med mina varmblod, så nu när vi har en "stjärna" så väntar jag bara på att han ska gå sönder. Men det kanske är vår tur nu att få ha lite roligt på travbanan som ägare/tränare.

  

Har lånat bilden. Snyggingen från ett tidigare tillfälle.


Eftersom det gick så bra igår då var man självklart tvungen att gå på Royalshopen och shoppa  .

Blev en vinterdress (jacka /byxa) till mig själv och en supersnygg marinblå brösta till Giganten . Har spanat efter en sån brösta sedan jag såg ett flertal Fransoser som hade såna i Prix d'amerique.


Idag har man jobbat som vanligt, inga konstigheter med det.

Blev ju att bjuda på tårta och den gick åt.


Nu är det bara en vecka kvar att jobba heltid, sen blir det halvtid.... Ganska skönt, men det blir ju mindre pengar i kassan oxå, dessvärre. Tur för min plånbok att jag ska  börja träna  Affes  två blodingar från 1 mars,

skoj med nya (häst)bekantskaper! Så får jag mer tid för Giganten oxå.


Freja har fått vilodag idag, ingen träning, men hon är ju alltid med mig överallt ändå, så hon är nog nöjd ändå. Är sista gången på SSRK's lydnadskurs på söndag, så nu hoppas vi att vi kommer med på fortsättningskursen på Brukshundklubben.

  

Freja och mamma Kia


Nu är det dags att avsluta och gå ut och rasta doggisarna.

Gubben jobbar så det blir att krypa ner i soffan framför tvn,

nåt ska det väl vara på tv..


På återseende, eller inte..







 
 
Carina

Carina

19 februari 2010 23:26

Vad kul att du också börjat med blogg och fin var den också;)
Den ska jag verkligen följa här framöver :)

http://www.carinao.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Charlotte

19 februari 2010 23:38

Jag hittade hit direkt! Nu har jag ännu en blogg att följa. Kul att hålla kontakten med Norrbotten! Kram

 
Ingen bild

linda-li

20 februari 2010 12:41

Lycka till i framtiden med din nya häst:)

 
Frida

Frida

20 februari 2010 19:53

JA JAG MÄRKTE ATT TÅRTAN GICK ÅT! JÄVLA ÖHMAN

http://fridasimonssoon.blogg.se

 
Ingen bild

linda-li

22 februari 2010 07:41

Såg att jag skrivit "nya häst", när jag menade fina häst, haha:) Men han kanske är ny också, jag vet inte, men jag önskar dig lycka till iaf:)

 
Malin

Malin

22 februari 2010 11:14

Tack linda-li för lyckönskningarna!
Helt ny är han inte, har varit vår sedan december 08.

http://gyllen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 november 2012 23:00

  Och mycket har hänt.. Ska nu kortfattat berätta vad som hänt och ska försöka bli en bättre bloggare härdanefter.   Det absolut största och viktigaste som hänt under året är självklart att vår dotter Idun föddes i maj. Hon har nu hunnit bl...

Av Malin - 7 oktober 2011 17:35


  Som rubriken säger har det i veckan ploppat upp en juvertumör på Kia....   ELÄNDE! Var idag iväg till Gammelstad och kollade upp den och ja, dom rekommenderade operation... Så nu blir det operation den 18e på Djurkliniken i Öjebyn ( flera t...

Av Malin - 1 oktober 2011 14:40

   Fortsatt urusel på att uppdatera....   Stackars B.F. skadade sig i senaste starten, just när formen verkade sitta där... Så nu står han med en böjsena. Tycker så otoligt synd om den här kusen, han vill och kan verkligen springa men är så o...

Av Malin - 7 augusti 2011 18:32

   Lång mellan bloggarna här...   Sammanfattningsvis under den period som förflutit kan jag säga:   B.F. vann comebacklopp och var superseg under loppets första 1500 meter, men han vet iaf när han ska ta i och var helt överlägsen över mål! ...

Av Malin - 12 juli 2011 22:59

Bloggen har liksom jag fått ha lite semester. Men nu e semestern slut så det är verkligen dags att skriva några rader.   Vi var för två veckor sedan ner till Stockholm och turistade. Som dom "pensionäer" vi är så var vi på en del museer, Favo...

Ovido - Quiz & Flashcards