Direktlänk till inlägg 29 maj 2011

Hemtrevlig, resultat man vill glömma, Spår, Lydnad och Elitlopp!

Av Malin - 29 maj 2011 11:45


Nu har vi flyttat och hunnit med att bo här på brogatan en hel månad sedan sist...

Vi trivs som fisken i vattnet, hundarna skulle nog helst ha en egen gård att ränna runt på men man måste ju även tänka på sina egna behov och inte alltid sätta hundarnas önskemål först... Dom är nöjda bara dom får vara med oss!


Tusen tack till vår hjälpsamma flytthjälp  kusin Fanny, Niklas, bror Jonas och mor Eva. Ni gjorde vår flytt och urstädning såååå mycket lättare!!


Snart är det dags för semester!!!

Iår har vi bokat en resa till huvudstaden, tycker att man inte ska underskatta vårt eget  land, det finns mycket att upptäcka här i sverige oxå!

Jag har visserligen bara helledigt de dagar vi reser bort då jag inte har tagit ut någon mer semester från TAB, däremot har jag 3 hela veckor ledigt från stalljobbet!  Jani har tagit ut två veckor så lite gemensam ledighet får vi.


Nationella utställningen i Sjulnäs förr helgen kunde ju ha gått bättre bedömningsmässigt...... En sak vet jag iaf: den domaren visar vi aldrig mer för!!

Freja visade sig helt suveränt! Har aldrig varit såååå fin att visa, stod blixtstilla i uppställningen!

   


Denna vecka har vi börjat på en spårkurs på bhk, igår tillbringade vi 5 timmar i skogen!! Två spår blev det för varje hund och detta var första spåren för Freja för i år. Och vilken start på säsongen! Freja spårade "professor-mässigt" dvs nogrant och med bra tempo och plockade alla pinnarna i spåret!! Matte var mer än stolt  !

Andra spåret gick också som en dans, men med ännu mer tempo, nu var hon taggad!

Hon ÄLSKAR verkligen att spåra!


Idag har jag tillbringat morgonen på klubben och kört ett lydnadspass med Frejs.

Nu är ju jag riktigt taggad att få även lydnaden att stämma så vi kommer oss ut på appellplanen iår. Hon imponerar även idag på mig, körde igenom alla moment, utom apporten(som jag glömde hemma), och visst har vi bitar som måste förbättras men oj vad roligt det är när man ser vilka framsteg vi gör.


Lite bilder från idag:

En trevlig syn när man vänt sig om efter ett läggande under gång!  


 

Fritt följ 


 

Återhopp  över hinder 

 

 

Idag är det dags för Elitloppet som man såklart måste se, varje år är det samma sak: Håret reser sig på armarna när hästarna samlas bakom bilen!!

Vem vinner då? Jänkaren ligger närmast till hands men jag tror starkt på Lisa America. Vem som än vinner så blir det bra travsport vi får se idag!


Avslutningsvis ska jag sända stora gratulationer till kretsen runt DONNA SARINA som igår var tvåa i Diamantstoets final!!! Ni är värda alla framgångar!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 november 2012 23:00

  Och mycket har hänt.. Ska nu kortfattat berätta vad som hänt och ska försöka bli en bättre bloggare härdanefter.   Det absolut största och viktigaste som hänt under året är självklart att vår dotter Idun föddes i maj. Hon har nu hunnit bl...

Av Malin - 7 oktober 2011 17:35


  Som rubriken säger har det i veckan ploppat upp en juvertumör på Kia....   ELÄNDE! Var idag iväg till Gammelstad och kollade upp den och ja, dom rekommenderade operation... Så nu blir det operation den 18e på Djurkliniken i Öjebyn ( flera t...

Av Malin - 1 oktober 2011 14:40

   Fortsatt urusel på att uppdatera....   Stackars B.F. skadade sig i senaste starten, just när formen verkade sitta där... Så nu står han med en böjsena. Tycker så otoligt synd om den här kusen, han vill och kan verkligen springa men är så o...

Av Malin - 7 augusti 2011 18:32

   Lång mellan bloggarna här...   Sammanfattningsvis under den period som förflutit kan jag säga:   B.F. vann comebacklopp och var superseg under loppets första 1500 meter, men han vet iaf när han ska ta i och var helt överlägsen över mål! ...

Av Malin - 12 juli 2011 22:59

Bloggen har liksom jag fått ha lite semester. Men nu e semestern slut så det är verkligen dags att skriva några rader.   Vi var för två veckor sedan ner till Stockholm och turistade. Som dom "pensionäer" vi är så var vi på en del museer, Favo...

Ovido - Quiz & Flashcards