Alla inlägg under november 2010

Av Malin - 30 november 2010 17:53


... Som rubriken säger så är det nu äntligen dags för oss att flytta!

Imorgon eftermiddag hämtar jag nycklarna och börjar köra dit kartonger och på torsdag tar vi det stora lasset med flyttbilen, får även hjälp av mor & bror.

Har en massa ideer och en lång inköpslista vad det gäller möblering & inredning.....Få se om jag hinner något på Ikea innan jul, där kan man verkligen shoppa lös  .


Hundträningen har fått gå på lågvarv en tid då jag haft mer än fullt upp på jobbet samt packningen hemma. Kommer att bli en hel del skidåkning på isen med Freja i vinter, gud vad härligt!!


Förra helgen gick i hundens tecken (som att den inte alltid gör det...), lördag var vi och spanade på Saga när hon ställdes ut på Norrbottens Vackraste Hund, dock utan framgång, INGEN  fick Hp så det blev ingen BIR Schäfer, i vanliga fall får ju alla hp på en inoff. utställning... Aja Brorsan var lika glad för det, han var ju inte där för "tävlingens" skull utan för att umgås med sina goda vänner (som ställde en BIR Tax) och träna Saga inför sommarens officiella.

Söndagen gick hela dagen åt M1 utbildning (Mentalkunskap Hund). Vill utbilda mig till mentalbeskrivnings & mentaltest figurant, så det var ett steg på vägen, nu väntar jag bara på att det ska komma en M2 utbildning. Hundens mentala är något som intresserar mig väldigt mycket!


B.F har haft semester en tid då jag anser att det varit alldeles för hårt i backen för hans sköra ben, men har smygit igång igen med motionssvängar, man har ju inte isat banan här ännu  , så några banjobb blir det absolut inte.

Första turen fick jag mig en riktig åktur, det fanns mycket enerig i hans kropp och knopp kan man säga...


Utlovar bilder från vårt nya underbara boende så snart vi kommit oss och vår packning på plats.


Ovido - Quiz & Flashcards