Direktlänk till inlägg 12 juli 2011

Semestern är över...

Av Malin - 12 juli 2011 22:59

Bloggen har liksom jag fått ha lite semester.

Men nu e semestern slut så det är verkligen dags att skriva några rader.


Vi var för två veckor sedan ner till Stockholm och turistade.

Som dom "pensionäer" vi är så var vi på en del museer, Favoriten var helt klart Naturhistoriska museet, jag säger bara WOW! det få man inte missa om man aldrig varit där förr. Sedan averkades såklart Gröna Lund och Skansen,

skansen med sina underbara lemurer  .

    

    Notera att den som ser ut att tillbedja en högre makt,  ZZZZZZ  SOVER!!!


Sen blev det en hel del shopping!!

Freja fick bla två designhalsband, supersöta.. (som om hon behövde fler halsband...)

B.F fick nöja sig med lite unika tävligsrosetter, hann inte med någon mer hästshop.

Sen handlades det såklart en hel del åt oss själva och självklart åt våra underbara hundvakter.

Och MATEN  vi åt där nere var underbar, visst dyr, men oj vilken njutning för smaklökarna! Tillochmed för mig som är vegeterian, MUMS!

Hotellet var kanon och vi hade gärna stannat några dagar till, fyra hela dagar räcker inte helt enkelt! Men vi planerar redan för nästa resa..


Men nu är vi åter i vardagen, åter till arbete..


Till helgen ska vi ställa Freja och syster Saga på Internationella utställningen i Sjulnäs, verkar bli 4-5 tikar i öppen klass så det ska bli extra kul!

Sagas handler smiter iväg på taxspecial samtidigt som hon ska in i ringen så brorsan min får visa henne själv, så jag får köra en intensivkurs med honom. 

Nu hoppas jag bara att mitt nya utställningstält hinner komma innan helgen, det underlättar en hel del både vid sol och regn.


B.F Startar på torsdag, ett comebacklopp med endast 5 hästar!

Så nu är jag ganska så nervös inför det, känns som om han bara måste vinna det här.... men trav är trav och allt kan hända, det är ju ändå djur det handlar om och inte maskiner. Barfota FRAM blir det oxå för förta gången! Spännande  


Mer spännande blir det på torsdag innan travet då både jag och Jani ska tatueras. Kan bara säga att min tatuering kanske inte är den snyggaste men den betyder något för mig och påminner mig om de människor och djur som gjort avtryck i mitt liv och som jag alltid vill bära med mig.


Dom raderna får avsluta denna blogg.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 november 2012 23:00

  Och mycket har hänt.. Ska nu kortfattat berätta vad som hänt och ska försöka bli en bättre bloggare härdanefter.   Det absolut största och viktigaste som hänt under året är självklart att vår dotter Idun föddes i maj. Hon har nu hunnit bl...

Av Malin - 7 oktober 2011 17:35


  Som rubriken säger har det i veckan ploppat upp en juvertumör på Kia....   ELÄNDE! Var idag iväg till Gammelstad och kollade upp den och ja, dom rekommenderade operation... Så nu blir det operation den 18e på Djurkliniken i Öjebyn ( flera t...

Av Malin - 1 oktober 2011 14:40

   Fortsatt urusel på att uppdatera....   Stackars B.F. skadade sig i senaste starten, just när formen verkade sitta där... Så nu står han med en böjsena. Tycker så otoligt synd om den här kusen, han vill och kan verkligen springa men är så o...

Av Malin - 7 augusti 2011 18:32

   Lång mellan bloggarna här...   Sammanfattningsvis under den period som förflutit kan jag säga:   B.F. vann comebacklopp och var superseg under loppets första 1500 meter, men han vet iaf när han ska ta i och var helt överlägsen över mål! ...

Av Malin - 30 maj 2011 19:30


  Som rubriken säger:   Stort grattis till Valparna som idag fyller TRE år !!   Hipp hipp Hurra!!                     Freja har firat födelsedagen med extra lek & bus, hundkex, ben och en större måltid av favoritmaten klass!   Och ä...

Ovido - Quiz & Flashcards