Direktlänk till inlägg 7 augusti 2011

Det vanliga.... hästen, hundar och ...tatueringar

Av Malin - 7 augusti 2011 18:32

   Lång mellan bloggarna här...


Sammanfattningsvis under den period som förflutit kan jag säga:


B.F vann comebacklopp och var superseg under loppets första 1500 meter, men han vet iaf när han ska ta i och var helt överlägsen över mål!

Sen startade han veckan efter i ett långlopp med 15 bakom bilen och var där 4a med en fin avslutning + en mkt alertare kuse.  Känns som om vi är på rätt kurs igen!

Startar imorgon i ett amatörlopp dock grusar 8e spåret bakom bilen våra segerförhoppningar, så vi får se det som en genomkörare.

Guldklimpen i segerloppet      Foto: Carina Olofsson

 

Freja & syster Saga var ju på Internationell utställning och bägge fick VG.

Både mattar och hussar var nöjda!

Frejas Kritik:

3år, god typ, bra storlek,bra format huvud, mörka fina ögon, bra öron, normala tänder och bett, bra uttryck & könspägel, bra front, bra hals & överlinje, tillräcklig vinkling bak, bra päls, rör sig med gott driv.

 

Men ibland kan man ju fundera vad som fattades för att få ett EXC när domarn inte har något negativt att säga... Tror hon fick sämre kritik när hon blev BIM ifjol..


Saga fick liknade kritik förutom att hon fick sämre på pälsen men även ett plus i kanten om gott temperament!


Vad har hänt mer.... Vi har gästat PDOL och roat oss med karuseller, och insett att jag är för gammal för sånt, samt diggat till Thin Lizzy och kvällens höjdpunkt Mustasch!


Och min tatuering blev gjord som planerat och hamnade i slutändan i vänster handled upp mot underarmen, jag tvekade dock lite när jag hört att det ska göra så f-benat ont att tatuera sig där, men jag överlevde och det var faktiskt inte så farligt!

Jani har hunnit med att göra 5 (!!) nya gaddar sedan dess och imorgon och på tisdag blir det två till för honom. På tisdag ska jag boka tid för min nästa gadd som ska bli ett porträtt av min uppfödning som nu vandrar på dom evigt gröna ängarna: Kickboxer T.G

Denna bild av honom som föl ska vara grunden i tatueringen:

 

Alla som träffade på honom vet att han inte alltid var såhär söt.... han var i själva verket en liten   men han har för alltid en kär plats i mitt hjärta och snart på min kropp oxå!


usch nu blir jag nostaligisk och sentimental... bäst att lägga tankarna på något annat och tacka för idag


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 november 2012 23:00

  Och mycket har hänt.. Ska nu kortfattat berätta vad som hänt och ska försöka bli en bättre bloggare härdanefter.   Det absolut största och viktigaste som hänt under året är självklart att vår dotter Idun föddes i maj. Hon har nu hunnit bl...

Av Malin - 7 oktober 2011 17:35


  Som rubriken säger har det i veckan ploppat upp en juvertumör på Kia....   ELÄNDE! Var idag iväg till Gammelstad och kollade upp den och ja, dom rekommenderade operation... Så nu blir det operation den 18e på Djurkliniken i Öjebyn ( flera t...

Av Malin - 1 oktober 2011 14:40

   Fortsatt urusel på att uppdatera....   Stackars B.F. skadade sig i senaste starten, just när formen verkade sitta där... Så nu står han med en böjsena. Tycker så otoligt synd om den här kusen, han vill och kan verkligen springa men är så o...

Av Malin - 12 juli 2011 22:59

Bloggen har liksom jag fått ha lite semester. Men nu e semestern slut så det är verkligen dags att skriva några rader.   Vi var för två veckor sedan ner till Stockholm och turistade. Som dom "pensionäer" vi är så var vi på en del museer, Favo...

Av Malin - 30 maj 2011 19:30


  Som rubriken säger:   Stort grattis till Valparna som idag fyller TRE år !!   Hipp hipp Hurra!!                     Freja har firat födelsedagen med extra lek & bus, hundkex, ben och en större måltid av favoritmaten klass!   Och ä...

Ovido - Quiz & Flashcards