Alla inlägg under april 2011

Av Malin - 18 april 2011 17:35


OJ oj oj nu har jag verkligen inte varit duktig på att uppdatera bloggen, men eftersom jag omöjligt kan ha så många läsare så är det inte heller så många som sörjer...


För att sammanfatta 4 ½ månad (!) så kan vi väl börja såhär:


* Flytten till vårt paradis blev inte alls det vi hade tänkt oss, så nu är vi på väg härifrån, och jag HATAR att flytta!!

För att ta det kort kan jag säga att vi vantrivs, framförallt med vattnet, som har höga halter järn.

Både vi & hundarna (!!) vägrar dricka det. (Har snott dunkvis med vatten från stallet). Dessvärre måste vi duscha i det och jag har mer än en gång fått höra att mitt hår luktar unket (!!!)..... inte alls nice... med tanke på att jag duschar varje dag, har iaf badat & Bastat på nordpoolen minst en gång i veckan för att bli lite fräschare...

Sen går det inte att tvätta kläderna heller... då luktar dom unkna, så man kan väl sammanfatt vårt boende i gammelbyn som UNKET!

Tråkigt nog...

Sen visade det sig ännu mer otrevligheter när jag sade upp vårt hyreskontrakt....


Nu flyttar vi 28/4 till en 5:a på brogatan (centrum).

Hundarn ska få ett egen rum, så vi blir inte trångbodda!

Kan bara säga att om jag längtade ut till gammelbyn så är det inget emot vad jag nu längtar därifrån!


* Giganten alias "B.F." "Laman", "Nisse", "Björn", "Terminator", "Arnold" m.m

(kärt barn har många namn), har gjort några starten och varit ducktig men haft ett otroligt missflyt på slutet, så nu har vi snart inga poäng kvar...

Har faktiskt tagit modet till mig och ridit in honom förra helgen, så härdanefter blir det omlagd träning med galoppintervaller istället för de ordinära jobben. Borde vara bra för hans framknän.


*Hundarna har lullat på här ute och Frejas träning att varit på lågsäson, bägge tikarna löpte samtidigt, så man kan säga att Lasse hade det väldigt jobbigt här hemma. Freja har iaf varit och tränat på en inoff utställning med BIR & HP samt bra kritik. Har nu anmält henne till  internationella Sjulnäs utställningen 22 maj.


*

Mer smått och gott som hänt: 745 har fått pension och nu fördas vi istället i en grön 855 (Volvo ofcourse).

Jani har införskaffat en ny hoj igen.... KTM blev det den här gången.

Vad mer..... massor.... men tomt i bollen nu...


Tack ni som ids läsa min blogg och ursäkta min frånvaro.


Måste uppdatera med lite bilder oxå.....


Ovido - Quiz & Flashcards