Direktlänk till inlägg 23 februari 2010

Omslagsmodellen Giganten

Av Malin - 23 februari 2010 17:25


Gårdagen bjöd på arbete som vanligt, efter jobbet åkte vi till skogs med hundarna så dom fick härja av sig, det är alltid poppis! På vägen hem svängde vi förbi shell och hyrde två filmer till kvällen.

Väl hemma fick jag en trevlig överaskning när söta sambon hade dammsugit & skurat hela lägenheten!     


Eftersom jag har en förmåga  alltid somna när vi ser film så började vi se den första filmen ganska tidigt, annars orkar jag aldrig se två filmer, hur bra dom än är!

Höll mig vaken genom bägge filmerna & det var bra filmer för ovanlighets skulll,

District 9 & nyaste Beck såg vi.

Efter filmerna gick vi en kvällspromenad med hundarna och sen la jag mig på soffan skulle glo lite på tv men slocknade  , vaknade i morse när klockan ringde 05.10


Gick till jobbet idag, var -24, men höll mig ordentligt varm när jag tränade Freja i olika moment hela vägen till jobbet, tar i vanliga fall 25 min att gå, idag tog det 45min !

Kändes extra kallt att köra idag, vet inte varför men det kändes ända in i benmärgen.  Nog längtar man efter sommaren!


Giganten fick göra ett besök på kliniken idag, bara för att kolla upp att kan är helt ok. Han kvastade på gången i böjproven, och var riktigt på G. och man kunde kostatera att han var fräsch! Sen fick man höra att han minsann är stallbackens snyggaste kuse, och jag var inte sen med att hålla med.

Han är ju faktiskt t.o.m. omslagsmodell i kommande program till peabtravet:

  

 FOTO: Jens Bäckström, EUROBILD

 

Länk till programmet (pdf fil): http://www.peabtravet.se/kundfiler/Menyfiler/travprogram.pdf


Blir att träna lydnad en sväng med Freja ikväll, sen händer det väl inte så mycket mer idag.


På återseende!

 

 



 
 
Carina

Carina

23 februari 2010 21:15

Hej! Vad kul att han vart så uppmärksammad :)
Men han är ju himla fin..
Har skrivit till dig på Pixbox ang lösenordet till min blogg :)

http://www.carinao.bloggplatsen.se

 
Camilla Lund

Camilla Lund

24 februari 2010 06:41

okej undrar om det var hon som gick som elev med nina då ag gick i höstas tyckte det lät bekant :)

okej nog kan du gå tävlingslydnaden det är ju inget tvång att man är där :)

http://kennelthunderroad.com

 
Frida ;D

Frida ;D

25 februari 2010 22:29

Men giganten är ju bäst ofc ;)

http://www.fridasimonssoon.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 11 november 2012 23:00

  Och mycket har hänt.. Ska nu kortfattat berätta vad som hänt och ska försöka bli en bättre bloggare härdanefter.   Det absolut största och viktigaste som hänt under året är självklart att vår dotter Idun föddes i maj. Hon har nu hunnit bl...

Av Malin - 7 oktober 2011 17:35


  Som rubriken säger har det i veckan ploppat upp en juvertumör på Kia....   ELÄNDE! Var idag iväg till Gammelstad och kollade upp den och ja, dom rekommenderade operation... Så nu blir det operation den 18e på Djurkliniken i Öjebyn ( flera t...

Av Malin - 1 oktober 2011 14:40

   Fortsatt urusel på att uppdatera....   Stackars B.F. skadade sig i senaste starten, just när formen verkade sitta där... Så nu står han med en böjsena. Tycker så otoligt synd om den här kusen, han vill och kan verkligen springa men är så o...

Av Malin - 7 augusti 2011 18:32

   Lång mellan bloggarna här...   Sammanfattningsvis under den period som förflutit kan jag säga:   B.F. vann comebacklopp och var superseg under loppets första 1500 meter, men han vet iaf när han ska ta i och var helt överlägsen över mål! ...

Av Malin - 12 juli 2011 22:59

Bloggen har liksom jag fått ha lite semester. Men nu e semestern slut så det är verkligen dags att skriva några rader.   Vi var för två veckor sedan ner till Stockholm och turistade. Som dom "pensionäer" vi är så var vi på en del museer, Favo...

Ovido - Quiz & Flashcards